Reklamační podmínky
1. Odstoupení od kupní smlouvy
1.1. Pokud prodávající nemůže splnit své povinnosti vyplývající z kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, nebo pokud výrobce, dovozce či dodavatel zboží uvedeného v kupní smlouvě přerušil výrobu nebo provedl tak zásadní změny, které znemožnily splnění povinností prodávajícího podle kupní smlouvy, nebo z důvodu vyšší moci, případně pokud ani přes veškerou snahu, kterou lze po něm spravedlivě požadovat, není schopen dodat zboží zákazníkovi ve lhůtě stanovené těmito obchodními podmínkami nebo za cenu uvedenou v objednávce, je prodávající povinen o této skutečnosti okamžitě informovat kupujícího a nabídnout mu náhradní plnění nebo možnost odstoupení od kupní smlouvy (stornování objednávky). Pokud kupující odstoupí od kupní smlouvy z důvodů uvedených v tomto bodě reklamačních a obchodních podmínek, je prodávající povinen vrátit kupujícímu již zaplacenou zálohu za zboží dohodnuté v kupní smlouvě do 14 dnů od oznámení o odstoupení od smlouvy převodem na účet určený kupujícím.
1.2. Kupující je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy bez uvedení důvodu v souladu s § 7 a násl. Zákona č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku“) ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží, resp. ode dne uzavření smlouvy o poskytnutí služby nebo smlouvy o poskytování elektronického obsahu nedodávaného na hmotném nosiči, pokud prodávající řádně a včas splnil informační povinnosti podle § 3 Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku.
1.3. Kupující má právo v rámci této lhůty po převzetí zboží jej rozbalit a vyzkoušet obdobným způsobem, jaký je obvyklý při nákupu v klasickém „kamenném“ obchodě, a to v rozsahu potřebném ke zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží.
1.4. Počátek běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy je stanoven na den, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba s výjimkou dopravce převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud
a) pokud je zboží dodáváno ve více částech nebo kusech, od dne převzetí poslední části nebo posledního kusu,
b) pokud jsou zboží objednané kupujícím v jedné objednávce dodávána odděleně, od dne převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,
c) pokud je zboží na základě smlouvy dodáváno opakovaně během stanoveného období, od dne převzetí prvního dodaného zboží.
1.5. Kupující může odstoupit od kupní smlouvy, jejímž předmětem je koupě zboží, i před začátkem běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
1.6. Při odstoupení od smlouvy je vyžadována písemná forma, způsobem nevzbuzujícím pochybnosti, že k odstoupení od smlouvy došlo omylem, nebo ve formě zápisu na jiném trvanlivém nosiči, případně prostřednictvím formuláře, který tvoří přílohu č. 1 těchto obchodních a reklamačních podmínek. Lhůta pro odstoupení od smlouvy se považuje za dodrženou, pokud bylo oznámení o odstoupení od smlouvy odesláno prodávajícímu nejpozději poslední den lhůty podle § 7 odst. 1 Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku.
1.7. Odstoupení od kupní smlouvy podle předchozího bodu těchto obchodních a reklamačních podmínek musí obsahovat informace požadované ve formuláři pro odstoupení od kupní smlouvy, který tvoří přílohu č. 1 těchto obchodních a reklamačních podmínek, zejména identifikaci kupujícího, číslo a datum objednávky, přesnou specifikaci zboží, způsob, jakým má prodávající vrátit již přijaté plnění, zejména číslo účtu a/nebo poštovní adresu kupujícího.
1.8. V případě odstoupení od kupní smlouvy kupujícím se od počátku ruší také každá doplňková smlouva související s kupní smlouvou, od které kupující odstoupil. Není možné požadovat od kupujícího žádné náklady nebo jiné platby související se zrušením doplňkové smlouvy, s výjimkou úhrady nákladů a plateb uvedených v § 9 odst. 3, § 10 odst. 3 a 5 Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku a ceny za službu, pokud je předmětem smlouvy poskytnutí služby a došlo k úplnému poskytnutí služby.
1.9. Ve lhůtě do 14 dnů ode dne odstoupení od kupní smlouvy je kupující povinen bez zbytečného odkladu zaslat zboží zpět na adresu sídla provozovatele nebo jej předat prodávajícímu či osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. Toto neplatí, pokud prodávající navrhl, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby. Lhůta podle první věty tohoto bodu obchodních a reklamačních podmínek se považuje za dodrženou, pokud bylo zboží předáno k přepravě nejpozději poslední den lhůty.
1.10. Kupující je povinen doručit prodávajícímu zboží kompletní, včetně veškeré dokumentace, nepoškozené, pokud možno v originálním obalu a nepoužité.
1.11. Zásilky na dobírku nebudou prodávajícím převzaty. Doporučuje se zboží pojistit. Prodávající je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, vrátit kupujícímu veškeré platby, které od něj na základě kupní smlouvy nebo v souvislosti s ní přijal, včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné a jiných nákladů a poplatků. Prodávající není povinen vrátit kupujícímu platby podle tohoto bodu obchodních a reklamačních podmínek dříve, než mu je zboží doručeno nebo než kupující prokáže, že zboží odeslal zpět prodávajícímu, ledaže prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby.
1.12. Náklady na vrácení zboží prodávajícímu nese kupující. Zboží se vrací přímo prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. Toto neplatí, pokud prodávající souhlasil, že tyto náklady ponese sám, nebo pokud nesplnil svou povinnost podle § 3 odst. 1 písm. i) Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku.
1.13. Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se zbožím nad rámec nakládání potřebného k zjištění jeho vlastností a funkčnosti. Spotřebitel neodpovídá za snížení hodnoty zboží, pokud si prodávající nesplnil informační povinnost o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy podle § 3 odst. 1 písm. h) Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku.
1.14. Prodávající je povinen vrátit kupujícímu kupní cenu za zboží stejným způsobem, jaký použil kupující při své platbě, pokud se s kupujícím nedohodne na jiném způsobu vrácení platby, aniž by kupujícímu v této souvislosti byly účtovány další poplatky.
1.15. V případě, že kupující odstoupí od smlouvy a doručí prodávajícímu zboží, které je použité, poškozené nebo nekompletní, zavazuje se kupující uhradit prodávajícímu:
a) částku, o kterou byla snížena hodnota zboží ve smyslu § 457 Občanského zákoníku v reálné výši,
b) náklady, které prodávajícímu vznikly v souvislosti s opravou zboží a jeho uvedením do původního stavu, kalkulované podle ceníku pro pozáruční servis zboží.
Kupující je povinen uhradit prodávajícímu náhrady dle tohoto bodu reklamačních a obchodních podmínek maximálně do výše rozdílu mezi kupní cenou zboží a hodnotou zboží v době odstoupení od kupní smlouvy.
1.16. V souladu s § 7 odst. 6 Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku nemůže kupující odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem jsou:
prodej zboží vyrobeného podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží vyrobeného na míru nebo zboží určeného výhradně pro jednoho spotřebitele,
prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, které nelze vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání porušen,
prodej zvukových záznamů, obrazových záznamů, zvukově-obrazových záznamů, knih nebo počítačového softwaru prodávaných v ochranném obalu, pokud spotřebitel tento obal rozbalil,
poskytování elektronického obsahu jinak než na hmotném nosiči, pokud jeho poskytování bylo zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy,
prodej zboží, které bylo po uzavření smlouvy a převzetí zboží od prodávajícího kupujícím smontováno, sestaveno nebo použito takovým způsobem, že jeho opětovné uvedení do původního stavu prodávajícím není možné bez vynaložení zvýšeného úsilí a nákladů, např. smontovaný nebo sestavený nábytek apod.
1.17. Ustanovení čl. 10 těchto obchodních a reklamačních podmínek se výslovně nevztahuje na subjekty, které nesplňují definici spotřebitele uvedenou v § 2 písm. a) Zákona.
2. Závěrečná ustanovení
2.1. V případě uzavření kupní smlouvy v písemné formě musí mít jakákoli její změna písemnou formu.
2.2. Smluvní strany se dohodly, že komunikace mezi nimi bude probíhat formou e-mailových zpráv.
2.3. Na vztahy neupravené těmito obchodními a reklamačními podmínkami se vztahují příslušná ustanovení Občanského zákoníku, Zákona, zákona č. 22/2004 Sb. o elektronickém obchodu a o změně a doplnění zákona č. 128/2002 Sb. o státní kontrole vnitřního trhu ve věcech ochrany spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů ve znění zákona č. 284/2002 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a Zákona č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku.
2.4. Tyto obchodní a reklamační podmínky nabývají účinnosti vůči kupujícímu uzavřením kupní smlouvy.
2.5. Před odesláním objednávky bude kupující vyzván, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že se s těmito obchodními a reklamačními podmínkami seznámil, přečetl je, porozuměl jejich obsahu a v plném rozsahu s nimi souhlasí.
3. Alternativní řešení sporů
3.1. Kupující má právo požádat prodávajícího o nápravu, pokud má pocit, že prodávající porušil jeho práva nebo nevyřídil reklamaci k jeho spokojenosti. Pokud prodávající do 30 dnů na žádost neodpoví nebo odpoví odmítavě, může spotřebitel podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů (dále jen subjekt ARS) podle zákona č. 391/2015 Sb. Podle § 3 zákona č. 391/2015 Sb. jsou subjekty ARS orgány a oprávněné právnické osoby. Spotřebitel může podat návrh způsobem stanoveným v § 12 zákona č. 391/2015 Sb. Žádost může podat i online prostřednictvím platformy alternativního řešení sporů RSO.
Alternativní řešení sporů je vyhrazeno výhradně pro spotřebitele – fyzické osoby, nikoli pro podnikající kupující. Řešení sporu probíhá mezi spotřebitelem a prodávajícím, kteří uzavřeli smlouvu na dálku a jejichž spor má hodnotu vyšší než 20 EUR. Maximální poplatek, který může subjekt ARS požadovat od kupujícího na úhradu nákladů, je 5 EUR.
UPOZORNĚNÍ: Tyto všeobecné obchodní podmínky byly vypracovány pro společnost Facederma, s. r. o., IČO: 46435956, Líščie nivy 9, 821 08 Bratislava, zapsanou v Obchodním rejstříku Městského soudu Bratislava III, oddíl: Sro, vložka č. 77469/B, společností MK Assist s.r.o., Záhradnícka 46/A, 82108 Bratislava, která si vyhrazuje k tomuto dílu svá autorská práva. Jakékoliv použití tohoto díla nebo jeho části (rozmnožování, kopírování, skenování nebo jiné šíření textů, tabulek a dalších částí tohoto díla) mechanickým nebo elektronickým způsobem bez předchozího písemného povolení společnosti MK Assist s.r.o. k takovému použití je přísně zakázáno.